torsdag 22 april 2010

- dåtid

Faster
Farmor och Farfar


En av farfars skolböcker


Ett urklipp, måste klickas upp för att uppskattas!


Farfar skrev fruktansvärt snyggt!


Släktingar, typ 1800-tal


19.00 Vidöppet - Ett jättedeprimerande ungdomsprogram i åtta delar.
(är det bara jag som tycker det är skitkul?!)



För dom som inte vet om det så älskar jag att ta reda på grejer om min släkt.
När jag var 11 satt jag och kollade genom massa gamla arkiv med mormor för att se om vi kunde komma längre med släktforskningen som hennes mamma hade påbörjat. Vi kom en bit och är tillbaka på 1700-talet tror jag.
Det som är ännu mer fascinerande är på pappas sida. Hans släktingar har forskat hela vägen tillbaka till 1300-talet.
Jag älskar att sitta och kolla genom gamla svartvita foton, födelseannonser, begravningsbrev, tidningsurklipp och allt annat som pappa och sparat.
Igår tog han fram en hel flyttkartong med gamla grejer. Jag var alldeles salig, galet mycket foton från 1800-talet och början av 1900.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar